Adventi naptáram: 23


Az év legtöbb gombát adó gombatúrája október 11-én volt a Béli-hegységben. A közös zsákmány látható a fotómon. Tizenkét gombász szedte. Én csak vezettem őket és gyönyörködtem a kedvenceinkben. A szeptember végi bronzos vargányás túrával ellentétben itt már kevesebb vargánya volt, ellenben a fajgazdagság megugrott. Két nappal később a gyulai piacon 50 faj termőtestét mutattam be. Ehető gombák voltak: piruló galóca, vöröses nyálkásgomba, ízletes vargánya (1 db), bronzos vargánya (tucatnyi), vörös érdestinóru, tehéntinóru, barna gyűrűstinóru, ízletes rizike, gyűrűs tuskógomba, enyhe ízű galambgombák. A zsákmány zömét a tinóruk tették ki (főleg a vörös érdestinóru), utánuk következett mennyiségben az ízletes rizike. Senki sem maradt éhen. Boldogok voltunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése