Helyzetjelentés

Pár napja még a GFS olyan szépen adta a hónap másik felére a lehűlést és az esőt, hogy könnyek szöktek a szemembe a meghatottságtól. Mostanra teljesen más időt jelez, a nyaralók álmát: napsütést, 30 Celsius fok feletti meleget. A nyaralók mellett még a borászok is mosolyognak, csak a gombász érzi elárulva magát és kifosztva. A gombászós fórumok sem pörögnek. Majdnem teljes nihil. A legkitartóbbak tartják a lelket a többiekben, például én, Gombamánia. Ma sem tettem másként, végigmentem a városi gombászösvényemen, megnéztem a biztos gomba lakcímeket és találtam pár termő fajt. Illetve előkerült egy új lakó, a piruló őzlábgomba* Chlorophyllum rachodes, ami a bejegyzés képén látható. Friss mobilos fotó. A városi gombászösvényemen még láttam nyár-fagombát, áltriflát, nemezestinórut és egy csálén nőtt nyári laskagombát, aminek kilétében nem vagyok biztos. Túl furán nőtt ki. Még egyszer meg kell néznem. Ha tényleg laska, akkor ő is új lakó.
Nálunk hétvégén egészen jó eső volt. A talaj felső 20 centije átázott. A fás élőhelyeken, amik jobban tartják a nedvességet a héten lehetnek kellemes meglepetések. Érdemes szinte naponta ellenőrizni a tuti helyeket, hogy ne maradj le a finomságról. Igen, a linken túlérett óriás pöfetegek láthatók.
Valószínűleg csütörtökön körülnézek külterületi gombászösvényemen is. Aztán 19-én hegyvidékre megyek a csapattal.
Szeptember elsejével kezdődik a meteorológiai ősz, a csillagászati pedig az őszi napéjegyenlőséggel, ami 22-én lesz. Kíváncsian várom mindkét időpontot. Aztán jöjjenek a csendes esők!


*Lásd: Pontosítás

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése