Nincs új a nap alatt

A rézrozsdaszínű csészegomba Chlorociboria aeruginascens 2013-ban került a figyelmem középpontjába és 2014-ben már megszereztem az első fadarabot, amit kékre festett. Jól emlékszem, ahogy a meredek, átázott hegyoldalon kapaszkodok felfelé a testi épségemért aggódva, amikor lenézve megláttam az erősen korhadt, színes fadarabot. Kb. fél percre abbahagytam a pánikolást, míg vigyorogva zsebre vágtam a kincset. Ezután hívtam a barátomat, hogy húzzon fel, mert csak a csúszós föld van a csizmám alatt és mindjárt elvágódok... Azóta sokszor hoztam haza "kék fát", és eddig két kicsi díszt készítettem belőle. A második jobban sikerült.
Most este fedeztem fel, hogy régóta népszerű alapanyag a gombák által megmunkált fa, és már a 14. században, Itáliában felhasználták intarzia készítéshez a rézrozsdaszínű csészegomba lakófáját. Egy ilyen intarzia látható a cikket illusztráló képen. A kékes részei a csészegombától színesek. Elképesztő. Sőt, használati tárgyak is készíthetők a gombák festette fákból. Bár a díszes bútor is használati tárgy.
Jövőre kell egy műhely, ahol alkothatok. Annyi minden van, amit kipróbálnék.

Hasonló cikk a témában: A boldogtalanság kék gombája, egy farontó kékre színezi a fenyők faanyagát.


Megjegyzés: A képet innen vettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése