Őszre pólón fog virítani

Ez csak a vázlat, amit ceruzával rajzoltam, de valami alap kellett a grafikus húgomnak, aki majd szép grafikát készít belőle. Igen, ilyen színes és vidám lesz a Viharsarki gombászok leendő baráti körének a logója. Mire beindul az őszi szezon pólón fogjuk hordani. Lesz a színes verzió (profi vektoros grafikát képzelj el) és fekete-fehér is.
Az alap motívuma a szaladó gomba, ami egy dilis eszmefuttatás eredménye. A barátommal beszélgettünk a gombászatról, hogy mennyire békés tevékenység (ha éppen nem kapott el a gépszíj és rohangálok ide-oda) a vadászathoz mérten. Mennyire jó, hogy a gombák termőtestei passzívak és nem mozognak. Micsoda evolúciós ugrás lenne az érintésre felpattanó és spórát szóró termőtest! Mennyivel izgalmasabb lenne a gombászat, a kosár és kés mellé még hálót is kellene vinni, hogy elkapjuk a pattogó termőtesteket. Jót nevettünk a dilis ötleten, amiből létrejött a szaladó gomba.
A vargányák hagyományos gomba formáját választottam, és a tinóruk közül hatot. Az élen a zászlót tartó gomba a vörösbarna vargánya, utána fut az ízletes vargánya, a harmadik hegyvidéki faj a farkastinóru, a szürke kalapú-sárga tönkű gyökeres tinóru már a síkvidék, az Alföld tinóruit vezeti, így a változékony tinórut és a sátántinórut, ami a kosarat viszi. A gombák megválasztásával igyekeztem megjeleníteni a két nagy tájat, ahol gombászunk.
A kék zászló a folyókra utal. A Körös-Maros köze élővilága az Erdélyi-szigethegységből érkező folyóknak köszönheti gazdagságát. A gombák a kocsányos tölgytől futnak a lucfenyő felé, előbbi a síkvidéket, utóbbi a hegyvidéket jelképezi. 
Egy logóba sok mindent belezsúfoltam, mert én már csak így szeretem a dolgokat és az életet, minél többet a jóból.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése