Háztáji gombaismeret, mi volt és mi lesz

Direkt kiraktam az öreg kompaktomat magam elé, hogy majd fotózzak a kilencedik előadáson, de megint a tokjában maradt. Az előadáskor egyetlen célra fókuszálok és nem marad kapacitásom a dokumentálásra is. Ezért egy régebbi fotóval illusztrálom a bejegyzést, ami tavaly decemberben készült 2014 utolsó gombaklubjában. Akkor meglepően sok gomba volt. Most a tökéletes gombanövesztő hónapban semmi sincs, mert nincs eső. Pedig a gombaklub lényeges eleme a gombahatározás.
Remélem, fog változni az időjárás, mert nem normális az aszály júniusban! (A linkelt csapadékmérlegen érdekes jelenség Budapest plusz esője. A nagyvárosok időjárás befolyásoló hatása látszódik rajta.)
A gombahiány ellenére a kilencedik előadás jól sikerült, hiszen a legfontosabb témáról esett szó, a gombák gasztronómiai értékéről. Bemutattam a legnépszerűbb csemegegombákat.
Ez az előadás egyszer már elhangzott tőlem "Életünk fűszerei" címmel. Csak elővettem, átgondoltam, és megint előadtam. Időnként jól esik egy kis könnyítés, mert javarészt új anyagot hozok létre, ami rendesen megdolgoztat. Gyakorlatilag az online blogomat viszem át az offline térbe. Idén októberben lesz ötödik éve, hogy elindítottam a megszűnt freeblogon a Gombamániát. Szép cikluszáró az előadássorozatom. Micsoda szerencse, hogy otthont ad neki a Békés Megyei Könyvtár!


Mi volt:
Miért érdekesek számunkra a gombák? (február 12.)
Tavaszi/téli gombák (február 26.)
Élőhelyismeret (március 12.)
Termőtesttípusok (március 26.)
Gombamérgezések (április 9.)
Pereszkék (április 23.)
Hasznos gombák (május 7.)
Fülőkék és szegfűgombák (május 21.)
Csemegegombák (június 11.)

Mi lesz:
Galócák és őzlábgombák (június 25.)
Egzotikus gombák (július 9.)
Csiperkék és más kalaposgombák (július 23.)
Gyógygombák (augusztus 13.)
Tinórualkatúak (augusztus 27.)
Gombatermesztés (szeptember 10.)
Galambgomba-alkatúak (szeptember 24.)
Taplók: káruk és hasznuk (október 8.)
Pöfetegek és szarvasgombák (október 22.)
...és még néhány gomba (november 12.)
Ismétlés, összefoglalás (november 26.)

+1 December 10-én lesz az idei szezon búcsúztatója, amikor még egyszer összehívlak titeket, hogy emlékezzünk 2015 gombáira és a jövőről beszélgessünk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése