Lovejoy

A Lovejoy C/2013 R1 üstökös az idei év egyik égi látványossága. A másik az ISON C/2012 S1 volt, de az igazi napsúroló üstökösként nem élte túl a Nap megkerülését.
Négy után kimentem az udvarra a nyakamban a 10x50-es binokulárommal, hogy megkeressem a fényszennyezett, párás égen a Lovejoy-t. Elsőnek az M3 gömbhalmazt találtam meg, és örültem neki, hogy végre ezt is láttam. Aztán hosszú percekig kóvályogtam az észak-keleti égbolton, hogy merre van az a "fényes" üstökös. Aztán végre kiszúrtam a béta Bootis közelében. Utoljára 2007 őszén figyeltem meg üstököst, a 
17P/Holmes-t. Egyébként meglepően sok üstökös jön-megy évente az égen, de a legtöbbjük csak távcsövekkel látható halvány objektum. A szabad szemmel is észlelhetők ritkábbak.


Megjegyzés: Az üstökös keresőtérképét innen emeltem át.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése