Gombaklub

A pénteki gombaklub témája a mérgező gombák voltak. Illusztrációként kinyomtattam az internetről vett egyik plakátot, amit magyarosítottam, türelmesen kiszerkesztettem a gombák neveit. Sajnos a jpg tömörítés miatt szinte olvashatatlanok lettek a feliratok. Szerencsére felismerhetők a gombák, így nem okozott zavart az apró hiba.
Érdekes, hogy a plakát készítője mérgezőnek jelölte a vörösövű pókhálósgombát Cortinarius armillatus. Tudtommal nem mérgező, de nem is finom. Ráadásnak hazánkban ritka, így kímélendő gombafaj.
A galócák esetében nincs tévedés, mert a hegyeskalapú galóca Amanita virosa és a gyilkos galóca Amanita phalloides garantáltan halálosan mérgező gombák. Csak az időben elkezdett orvosi kezelés jelenthet menekülést a haláltól, de még a korszerű gyógyítás ellenére is minden évben van egy halálos eset. Nálunk a hegyeskalapú nem él, de a gyilkos galóca közönséges, akár városi környezetben is megjelenhet a fapartnereit "követve".
A pénteki előadásom a májusi ismétlése volt. Ehhez írtam egy bejegyzést. A lényeges információkat gyűjtöttem össze, amit egy laikus is könnyedén megjegyezhet. Az írásom kellő óvatosságra int, mert tapasztalat híján olyan vadon termett gombát enni, mint gömbhalat. Egy szimpla gyomorrontás is lehet életre szóló kellemetlen élmény, amiből tartós gombaundor lehet.
Mindig érvényes a legfőbb szabály: a vadon termett gombáidat mutasd meg szakembernek!

Megjegyzés: A plakát képét innen vettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése