Az új házi kedvencem

Az országos gombász találkozó záró programján vettem egy shiitake termőblokkot. Most itt van az íróasztalomon az egyik keskenyebbik oldalára felállítva.
Rájöttem, hogy alul is jönnek elő a termőtestek, tehát hülyeség lett volna fekve hagynom mint volt a fotózáskor.
Az ablaktól egy méterre van, így éri fény a délutáni órákban. Szerintem a páratartalom is rendben van, hiszen vályogházban vagyok és két napja esik az eső. A hőmérséklet szintén jó, 17 Celsius fok van idebent.
Remélem, ontani fogja a termőtesteket! Aztán az első hullám után újra ráveszem, hogy teremjen, majd még egyszer. Végül szétszedem a termőblokkot és a közepéből ki fogok csipkedni darabokat, amikkel bükkfát oltok be. Vettem három darab bükkfa rönköt, azokba akarom átköltöztetni. Nagy öröm lenne, ha sikerülne az áttelepítése. Az egyik legjobb gomba a Lentinula edodes. Kár, hogy egy ilyen jó gomba nem tud adventív fajjá válni. Gyógyhatású, és jótékony hatása igazolt. Bár javasolt csak főzve-sütve fogyasztani, mert nyersen érdekes allergiás reakciót okozhat, a bőrön ostorcsapásra emlékeztető kiütések jelennek meg. De ettől még jó gomba. Biztosan megeszem, ha megnőttek a termőtestek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése