Gombaklub

Valamikor tavasszal letöltöttem egy akvarell rajzot a hálóról. A Gimp2 képszerkesztővel türelmesen kitöröltem az angol feliratait. Egy éjszakán át szórakoztam az összefoglaló rajzzal, de végül magyar nyelvű lett. Aztán tegnap kinyomtattam A/4-es méretben, hogy a mai gombaklub előadása során illusztrációként használjam. A rajz minden lényeges ismeretet tartalmaz a gombákról. Nagyon ügyes munka, mert a téma hatalmas. A rajz segítségével sok mindenről beszélhettem. Az előadásomat színesítettem gombafotókkal is. A rajzon szereplő gombák közül írtam a blogomban: gyapjas tintagomba Coprinus comatus, sárga rókagomba Cantharellus cibarius, fátylas szömörcsög Phallus indusiatus, gyilkos galóca Amanita phalloides, Pholiota nameko. Néhány ábrához szintén mellékeltem gombaportrét, például a korhadékbontók közül a tetemhez a Hebeloma aminophilum-ot, a termeszekkel együtt élő gombákhoz pedig a Termitomyces titanicus-t. Bőven volt egy órás az előadásom. Azonban az idő gyorsan elszaladt. Eddig ez volt a legpörgősebb gombaklub.

Megjegyzés: A kép eredeti helyét nem találom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése