Villámgombászat

Délelőtt elsétáltam a piacra beszerezni az ebédhez néhány alapanyagot. Valami könnyűre vágytam, így ezt választottam. Séta közben a járda melletti földes részen, gömbkőrisek Fraxinus ornus 'Mecsek' alatt néhány fiatal gombát pillantottam meg. Valószínűleg hajnalban bújtak ki. Első ránézésre tudtam, hogy valamilyen "őzlábgombához" van szerencsém. Elég volt csak a kalap alá néznem és megpillantanom a fehér lemezeket, a laza, gyűrűszerű gallért. Sajnos hiába ismertem fel tágabban vett rokonságát, mert nem tudom eldönteni, hogy a Leucoagaricus vagy a Lepiota nemzetségbe tartozik. Nem mindegy, mert az utóbbiban halálosan mérgező fajok is vannak, lásd a Halálos hetes című írásomat.
Éppen ezért senkinek sem javaslom, hogy kísérletezgessen a kis termetű őzlábgombákkal.

Kiegészítés: A tarlógombák Leucoagaricus közül a fehér tarlógomba L. leucothites a legismertebb. Sokan gyűjtik és megeszik, ha nincs más, jobb gomba.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése