Tévedni emberi dolog

Sveppir becenevű gombásztársam vasárnap fiatal nyárfásban gombászott. Talált egy ismeretlen gombafajt, aminek azonosításához segítséget kért a fórum többi látogatójától. Lelkesen és tévesen első ránézésre tulipán csészegombának Sarcosphaera coronaria néztem a képen látható gombát. Aztán kaptam egy jogos emlékeztetőt, hogy a tulipán csészegomba a meszes talajú fenyveseket kedveli. Erre felpörgött az idegrendszerem és a vadászszenvedélyem. Oké, mondtam magamban, az ismeretlen gomba a tulipán csészegomba hasonmása, akkor keressünk rá a hasonmásokra. Ide-oda futkostam a világhálón, megnyitottam kb. 5 oldalt, és ráleltem a Geopora nemzetségre. A profi gombász nagyspórás particsészegombaként Geopora arenicola azonosította a fajt. A saját tippem Geopora arenosa volt.
A G. arenosa szerepel a Gombaválogató sorozat hatodik kötetében.

Megjegyzés: A képet Sveppir fórumos bejegyzéséből vettem át.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése