Szürke csengettyűgomba

Éppen nézegettem a 2011-es őrségi fotóimat, és az egyik kiállítási gombán megakadt a tekintetem. Ritka faj itthon, de egyből izgalmas lesz néhány embernek. A szürke csengettyűgombát Pluteus salicinus nemcsak a ritkasága miatt javasolt békén hagyni, hanem a benne lévő pszichoaktív vegyület, a pszilocibin miatt. Ez a vegyület van a dél-amerikai badargombában is. Remélem, senki sem fog májustól lombos erdőkben kajtatni utána, mert tényleg szerencse dolga a megtalálása. Ráadásnak fogalmad sem lehet, hogy mennyi pszilocibin van egy-egy termőtestében. Lehet benne annyira kevés is, hogy semmiféle hatást nem tapasztalsz. Az íze is kellemetlen, retekszerű. Ezért aztán fölösleges a szürke csengettyűgombát felírni a "drog gombák" listájára.. Ellenben csinos kis gomba. Szerencsés vagyok, hogy a kamerám elemeinek lemerülése előtt még őt is megörökítettem.

2 megjegyzés:

  1. Egy fotóért letépkeded az élőlényt? Legalább etted volna meg, hogy megtudd mit üzen a Föld.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezeket nem én szedtem, hanem a házi gombakiállításra hozott termőtesteket fotóztam le. Egyébként nem az élőlényt tépdestem volna meg, ha én szedem, hanem a termőtesteit vettem volna el. Az almafát sem tépem ki, ha az almáira vágyom. :)

      Törlés