Második találat

Tegnap elsétáltam a közeli nyárfa-telepítéshez. Ez egy faültetvény, tehát innen a fákat 2015 környékén ki fogják termelni. Sajnos eléggé elhanyagolt ültetvény, sok fa kidőlt, tele az alja egymással küzdő cserjékkel: galagonya, kökény, bodza, és persze szederindákkal. De azért télen és tavasszal, illetve késő ősszel járható. Nyáron elkerülöm, mert igazi kullancsnevelde. Sajnos hiába a sok kidőlt fa, egyiken sem találtam késői laskagombát vagy téli fülőkét. Egyetlen egy élő fa törzsén leltem rá a bájos és színes téli fülőkére, de ezek a termőtestcsoportok kicsik voltak. Fél fogamra se volt elegendő mennyiség. Ezért a helyükön hagytam őket. A téli délután miatt kevés volt a fény. Ennyit tudtam kihozni a téli fülőkés témából. A fotóm jól visszaadja a gomba jellegzetességeit, amilyen például a bársonyos tönk, ami lefelé egyre sötétebb barnás.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése